به تمامی گزینه های مختص به کفش توجه فرمایید، بهتر است بدانید ویژگی کفش مناسب با پیاده روی متمایز از ویژگی های کفش ورزشی مخصوص به باشگاه است. پس با توجه به بودجه ی در نظر گرفته شده و نوع فعالیتتان کفش  مناسب خود را انتخاب کنیید.

مطمئن شوید کفش اندازه پای شماست؛ کفش را پوشیده و راه بروید تا بتوانید متوجه اندازه درست کفش بشوید. در صورت در امدن پاشته پا از کفش و یا جمع شدن پا در کفش، قید خرید آن را بزنید. کوچک بودن بیش از اندازه باعث اسیب های بسیار جدی به قسمت های مختلف پا و کمر میزند به غیر از این در صورت مبتلا بودن به بیماری دیابت باید فاکتور های زیادی را در انتخاب کفش لحاظ کنید و به راحتی کفش حتما توجه فرمایید تا فشاری به پا و کمرتان واردنشود.

بهترین زمان برای خرید کفش بعد از یک روز پر مشغله و با دوندگی بسیار است زیرا پا ها اندکی ورم کرده و در بزرگترین حالت خود قرار دارد.

یک باور اشتباه در بین عموم وجود دارد که تصور میکنند تمامی برند ها از سایز های یکسانی برخوردارند، باید بگویم این تصور کاملا غلط است به طور مثال این امکان وجود دارد سایز ۷ برند نیو بالانس با سایز ۷ برند ادیداس یکی نباشد در نتیجه هنگام خرید یک برند را ملاک قرار ندهید.

در بیشتر مواقع افراد بعد فرسودگی زیاد کفش مورد علاقه خود را عوض میکنند اما برای اینکه این اتفاق به عقب بیوفتند توصیه میشود که در طول هفته چندین بار از کفش دیگری استفاده کنید که کفش ورزشی مورد علاقه یتان دیرتر در معرض فرسودگی قرار بگیرد زیرا استفاده مداوم و زیاد عمر کفش و یا هر وسیله ی دیگری را کوتاه میکند. در ضمن بهتر است کفش خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

تحت فشار قرار گرفتن کفش داخل جاکفشی یا کمد باعث تغییر شکل و دفرمه شدن آن میشود بهتر است کفش را به صورت مرتب و بدون تحت فشار قرار گرفتن داخل کمد و یا جاکفشی جای دهید و یا حتی میتوانید داخل آن را با روزنامه پر کنید.

یکی تز رته های بهتر دیده شدن کتانی تمیز بودن بند کفش هاست پس هر از چند گاهی بند هارا از کفش خارج کرده و بشوید همچنین اتو کردن بند ها بعد از شتشو در بهتر دیده شدن آن درون کتانی نقش بسزایی دارد.

برای مرتب دیده شدن کفش هر چند روز یکبار بهتر است از کتانی هایتان را تمیز کنید که برای اینکار راهکار هایی وجود دارد.

ابتدا با یک برس نرم تمامی خاک وگل چسبیده به کفش را جدا کنید سپس کفش را داخل کیشه پارچه ای سفید قرار دهید و آنرا درون ماشین لباسشویی بیندازید اما برای جلوگیری از آسیب ها احتمالی از اسپری محافظ کفش استفاده کنید

یک راه دیگر برای ستشو استفاده از شامپو فرش به همان روش ستشوی فرش است . لازم به ذکر است برای تمیز کردن کفش های از جنس چرم و چرم مصنوعی تنها به یک دستمال مرطوب نیاز است و لازم نیست از مواد شیمیایی استفاده شود.

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X