کفش ها وسیله ای هستند که ممکن است چندین ساعت در طول روز و به طور مداوم هنگام پیاده روی و فعالیت های روزانه از انها استفاده کنیم ؛ از این رو کفشی که انتخاب میکنید باید استاندار های لازم را دارا باشد تا سبب بروز ایجاد مشکلات جسمی اعمم از زانو درد، کمر درد، پیچ خوردگی مچ پا و غیره نشود.

همیشه گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است به همین علت توصیه میشود حتما از کفش های طبی و استاندارد استفاده کنید تا از ایجاد بروز مشکلات جسمی جلوگیری شود. لازم به ذکر است کفشهای طبی خاصیت درمانی وندارند و تقش انها تنها پیشگیری از اسیب های احتمالی است.

از نواحی بسیار مهم در پا میتوان از پنجه پا نام برد؛ بهتر است هنگام خرید به اندازه پنجه کفش توجه کنید در صورت باریک بودن و احساس فشار در آن ناحیه قید آن کفش را بزنید . البته این مسئله دلیل نمیشود که به سراغ کفشهایی بروید در در ناحیه پنجه احساس آزادی بیش از اندازه کنید ، زیرا آزاد بودن زیاد باعث ایجاد ضربه و زخم شدن پا میشود.

سفت بودن بیش از اندازه کفش به معنای مقاومت آن نیست بلکه کیفیت زیره و رویه کفش که به مرور زمان دچار خرابی و پارگی نشود نشان دهنده مقاومت آن است.

به اندازه کفش توجه کنید و سایز مناسب خربداری کنید. برخی بر این باورند استفاده از کفش بزرگتر باعث ایجاد راحتی میشود اما این تصور کاملا غلط است زیرا باعث ایجاد ضربات به پا میشود و در نتیجه پا اسیب میبیند. از این رو کفشی خریداری کنید که نه کوچک و نه بزرگتر از پا شما باشد.

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X