انتخاب و تشخیص یک کفش ورزشی مناسب نیازمند داشتن اطلاعات کافی آن است. این اطلاعات شامل تمامی قسمت های کفش میشود اعمم از زیره، رویه، پاشنه و …  از انجا که خیلی از کتانی های رنگانگ و پر زرق و برق در فروشگاه ها وجود دارد که فقط در ضاهر شبیه به کتانی ورزسی اند میبایست اطلاعات دقیق از کفش ورزشی استاندارد داشته باشید که در هنگام خرید اشتباه نکنید.

در قسمت پاشنه باید راحت باشید هنگامی که بند کفش خود را میبندید اما نه خیلی محکم، باید بتوانید پایتان را از کفش بیرون بیاورید.

زمانی که کفش را میپوشید بسیار مهم است که پا احساس فشار نداشته باشد و حس راحتی درون آن کفش داشته باشید، اگر چنین نبود بررسی کنید که بند کفش هارا درست و محکم بسته اید یا خیر زیرا گاهی اوقات درست بستهنشدن بند کفش باعث ایجاد ناراحتی میشود

حتما هنگام پوشیدن کفش انگشتان خود را تکان دهید، بلند شوید و چند قدمی راه بروید تا مطمئن شوید کفش برای پایتان تنگ نیست اینکه را بهتر از بدانید که انگشتان شما باید حدود ۶ میلیمتر با لبه کفش فاصله داشته باشد.

طول کفش باید یه اندازه ای باشد که از بلند ترید انگشتتان تا پاشنه پا ، ۱ سانتی متر فضای خالی وجود داشتته باشد تا بتوانید انگشت پای خود را به راحتی تکان دهید .این تصورات غلط که ذر اینده کتانی جا باز میکند را دور بریزید و از خرید کتانی تنگ پرهیز کنید زیرا باعث میشود به مرور انگشتان شما تغییر حالت دهید علاوه بر این ها جنس و مدل کفش باید طوری باشد که گردش هوا به راحتی امکان پذیر باشد. بهتر خرید کفش را پایان یک روز پر از مشغله و دوندگی انجام دهید به این دلیل که در این هنگام پاها در ورم کرده و در بزرگترین حالت خود قرار دارد.

 

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X