کفش کودک باید بگونه ای طراحی شود که امکان تنفس برای پا وجود داشته باشد؛ همچنین در صورت بکارگیری از مواد نامرغوب، بوی بد در کفش ایجاد میشود. توصیه میشود کفش کودک را کاملا اندازه پا نگیرید زیرا کودکان سرعت رشد بسیار زیادی دارند.

انعطاف ناپذیری کفش باعث جلوگیری از رشد صحیح ماهیچه های پای کودک میشود پس هنگام خرید کفش را خم کنید تا از انعطاف پذیری آن مطمئن شوید.

کفش هایی از جنس نخی و یا چرم های نرم و لطیف، جریان هوا را از خود عبور میدهند و باعث میشوند پاها نفس بکشند.

 کفی کفش باید نرم و از جنس پارچه باشد پس حتما داخل کفش را مورد بررسی قرار دهید.

 

کودکان برای پوشیدن کفش همیشه اذیت میشنود زیرا هنوز از مهارت های حرکتی کاملا برخوردار نیستند؛ انتخاب کفش چسبی موجب می گردد که کودک راحتر کفشش را در آورده و یا بپوشد

در جهان تقریبا تمام نوزادان با پاهایی سالم به دنیا می آیند اما در کمال تعجب باید بگویم که تنها ۴۰ درصد افراد سلامت پاهایشان را حفظ میکنند به این دلیل که در سن رشد و خردسالی از کفش های مناسب و استاندارد استفاده نکرده اند در نتیجه بهتر است بجای توجه به سایر کزینه ها اعم از مدل ، مارک ، قیمت و غیره به استاندارد بودن آن توجه کرد

طبق تحقیقات به عمل آمده عامل اصلی به خطر افتادن سلامت پا استفاده از کفش های نا مناسب در کودکی است. برای خرید کفش باید به چندین نکته توجه داشته باشید از جمله پوشش کامل سطح پا، نرم و انعطاف پذیری آن. تخت سفت داشته باشد که باعث ایجاد فشار به هیچ قسمت از پا نشود بالاخص پنجه ها. برای داشتن حرکت آسان و راحت باید کفشی با رویه نرم و انعطاف پذیر انتخاب کنید.

بهترین انتخاب برای فرزندانتان کفش چرم است به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالای آن. اما میتوانید از جنس های پلاستیک نرم هم تهیه کنید.

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X