کفش چرم در کرج

کفش چرم در کرج

یکی از موضوعات مهمی که این روزها ذهن اکثر خریداران کیف و کفش چرم را به خود مشغول کرده این است که چگونه چرم خوب را بشناسیم؟ یا چگونه کفش چرم اصل را تشخیص دهیم؟ در راستای پاسخ به این سوال‌ها قصد داریم در این مقاله در مورد راه‌های تشخیص کفش چرم  در کرج صحبت کنیم. البته در کنار این راهکارها داشتن تجربه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل علاوه بر موارد ذکر شده در پایین پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید یک کفش گران قیمت چندین بار این روش‌ها را امتحان کنید. همچنین می‌توانید برای آسودگی خاطر خرید خود را از نمایندگی‌ها و مغازه‌های معتبر چرم فروشی انجام دهید.

  • یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص کفش چرم طبیعی بو کردن آن است. برای اینکه از خرید خود مطمئن شوید آن را در مغازه بو کنید. محصولات چرمی به هیچ عنوان بوی مواد شیمیایی را نخواهند داد.

  • کفش چرم طبیعی دارای بافتی بسیار نرم و لطیف است. به طوری که با لمس کردن آن می‌توانید متوجه این نرمی شوید. البته امروزه محصولات پلاستیکی با کیفیت زیادی وارد بازار شده‌اند و این روش تشخیص کفش چرم اصل را برای افراد کم تجربه دشوار کرده‌اند.

  • بررسی نقش و نگارهای روی چرم شما را تا حد زیادی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که محصولی از جنس چرم طبیعی دارای طرح‌هایی ناموزون و غیر تکراری خواهد بود. پس اگر متوجه طرح‌ها و نقش‌های تکراری بر روی کیف یا کفشی شدید مطمئن شوید که جنس آن اصل نیست.

  • یکی از رایج‌ترین روش‌های تشخیص کفش چرم اصل نگاه کردن دورن آن می‌باشد. پس قسمتی از پارچه کفش‌ را که بدون آستر هست را پیدا کرده و آن را بررسی کنید. اگر چرم طبیعی در آن به کار رفته باشد دارای حالتی پرزی و زبر خواهد بود. در حالی که در پارچه‌های چرم تقلبی سوی دیگر آن حالتی پارچه‌ای دارد که با دقت کردن متوجه تار و پودهای آن خواهید شد.

  • بسیاری از افراد از روش آب ریختن بر روی چرم برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن استفاده می‌کنند. چرا که چرم طبیعی سریعا آب را جذب می‌کند. این در حالی است که چرم مصنوعی به هیچ عنوان آب را جذب نکرده و قطرات آب از روی آن سر خرده و به زمین خواهند افتاد.

  • اگر فروشنده‌ای به شدت بر روی اصل بودن کفش خود تاکید داشت از او بخواهید که قسمتی از کفش را در معرض آتش قرار دهد. یکی از راه‌های تشخیص کفش چرمی سوزاندن آن است! بله تعجب نکنید زیرا چرم اصل در برابر حرارت هیچ تغییری نمی‌کند. اما اگر اصل نباشد خیلی سریع نسبت به حرارت واکنش داده و جمع می‌شود.

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X